Alla inlägg under februari 2015

Av AnonymQ - 20 februari 2015 23:21

(För att varje liv är speciellt)


Stora snöflingor som sakta faller.

Oändligt många.

Ingen den andra lik.

Som människor.

Som Liv.

Droppen i havet.

Tåren som faller från det ledsna ögat.

Regnet som faller övermarken.

Svettdroppen som rinner nedför din rygg när du springer.

Bubblan som brister i ditt bad.

Vattnet som fräser i bastun.

Drycken i ditt glas.

Men haven är tomt på liv.

Inga tårar faller från döda ögon.

Marken är en hård öken.

Istället för att träna flyr du för ditt liv.

Svetten som rann är blod.

Vattnet i ditt glas är fullt av gifter.

Snön på marken gnistrar som en bädd av diamanter.

Jag vänder mig om.

Blickar upp mot himlen.

Snön fallar inte längre.

Miljarder stjärnor gnistrar på himlen.

Jag blundar och sträcker ut armarna.

I drömmen kan jag alltid flyga.

SnöÄngel

Presentation


Välkommen till 2Bcontinued. Här kommer jag lägga upp dikter, noveller, foton, tavlor och kanske lite annat.. Tyvärr kan det dröjja mellan uppdateringarna där av namnet.
Hoppas ni kommer att trivas

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards