Direktlänk till inlägg 28 november 2017

#charityhaul

Av AnonymQ - 28 november 2017 08:00

Okeh, nu ska vi se om jag lyckas få detta inlägg lika vettigt i text som den var i mitt huvud.

Tanken började iaf med att jag såg på youtube och såg en video med Wayne Gross där han pratade om  "makeup trends that need to die in 2018!!!!".

Och en av trenderna han tyckte kunde dö var makeup hauls. Framförallt där beauty gurus visar upp all makeup dom har fått skickat som pr.

Han tyckte att han vet hur det är att inte ha några pengar (och han säljer sminkbostar som i mitt tycke är aningen dyra *host host*) och han tyckte det var lite oförksämt att visa upp allt det dom får gratis. Inte var det nån som skickade smink till honom när han var "fattig". Mitt tips är att ni ser videon själva så jag inte sitter här och slaktar vad han sa, men det var vad jag tog till mig. Jag förstår varifrån han kommer och vissa andra youtubers tycker oxå lite så.

Personligen tycker jag iregel det är kul att se.

Men här är min ide'.

Dom som känner som han. Varför kan dom inte kontakta pr gänget som skickar ut reklamen och istället för att dom skickar tonvis med smink och diverse som ingen vanlig människa nånsin har chans att använda, och för att inte tala om all paketering som måste återvinnas och tar från miljön helt i onödan att producera, så varför inte istället för att skicka produkterna så skickar dom motsvarande summa till en välgörenhet som youtubern har valt.

Så att sen på deras kanal kan dom visa upp en  #charityhaul med det/dom företagen istället för en massa smink?

Det är ju en win win situation för alla liksom.

Företagen och youtubern får tonvis med "browny points", det blir inte tonvis med makeup och förpackningar man måste ta hand om så bättre för miljön, samtidigt som olika charitys får välbehövda pengar och uppmärksamhet.

Och vill dom ändå 'köpa sminket och visa upp det, kan dom ju köpa det själva, eller kanske få ett mindre och "naknare" utskick?

Det kan väl ändå inte bara vara jag som tycker det är en bra ide'

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnonymQ - 26 september 2018 07:34


    Kommer snart!     5e Oktober 2018           Från och med 5e Oktober 2018 finns den på följande ställen   cdbaby   Spotify   YouTube Music   Google Music Store   Apple iTunes   Amazon Mp3   *** ...

Av AnonymQ - 10 juli 2018 11:30

    More Peace       NOmore Pieces     

Av AnonymQ - 20 februari 2018 14:31

Man behöver inte alltid vara död för att vara ett spöke. *** Bara för att ens röst inte hörs innebär inte det att man inte skriker. *** Det kostar inget att lyssna. *** En kram botar så mycket mer än man tror. *** ...

Av AnonymQ - 29 januari 2018 07:31

Jag står och stryker över hans nakna bröstkorg. Vi ska få besök. Jag kan inte vara mer glad. Dom har aldrig hälsat på oss tidigare. Det ska bli så spännande. Jag hoppas att dom tycker om mig. Han avslutar samtalet. Jag vänder upp huvudet för at...

Av AnonymQ - 3 januari 2018 19:21

    Bättre att pissa i stuprännan *** än att *** Skita i stekpannan !   önskar ett alldeles härligt underbart 2018 :) ...

Presentation


Välkommen till 2Bcontinued. Här kommer jag lägga upp dikter, noveller, foton, tavlor och kanske lite annat.. Tyvärr kan det dröjja mellan uppdateringarna där av namnet.
Hoppas ni kommer att trivas

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards