Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

Silversjöarna "Bal"

Av AnonymQ - 5 augusti 2013 17:36

Det var den sista kvällen för mötet på Tingsjöborg och drottning Leanett hade ordat med en bal.

Hon kände i sin vishet att efter allt tungt man hade bearbetat så vore det bara att avsluta med något avslappnat och festligt för att lyfta moralen och avsluta mötet på ett trevligt sätt.

Vänskapsbanden som nu knöts skulle kunna visa sig avgörande när kriget kom.

Drottningen hade samlat kvinnorna till badhuset där dom gjorde sig i ordning för kvällens bal.

Oftast inför baler förberedde sig män och kvinnor på olika håll för att maximera effekten av deras ankomst.

Många av dom äldre paren förberedde sig tillsammans men bland dom yngre var det fortfarande en mycket uppskattad tradition.

IsaMabirse gjorde stora ögon när hon såg det vackra badhuset.

Kvinnornas pol var egentligen en del av självaste silversjön och vattnet hade en underbar mjölkblå färg.

Drottningen och några av hennes tjänare hjälpte IsaMabirse som aldrig upplevt deras traditioner tidigare.

Hon kunde knappt tro all den vänlighet hon mötte.

Det var inga konstiga blickar på hennes kropp.

Inga kommentarer om alla ärren hon bar.

Allt hon mötte var vänlighet och respekt.

Till sin förvåning kände hon hur tårarna började rinna.

Ingen sa något, dels av respekt för hennes känslor men framförallt för att ingen ville tvinga henne att berätta något hon helst höll för sig själv.

Alla visste nu den förbannelse hennes gåva innebar.

-Jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle få möta så mycket respekt och vänlighet som jag har gjort här, började hon. Jag är så väldigt tacksam för allt ni har gjort för mig och min prins, jamenar kung, sa hon leende.

Drottningen tog hennes hand i sin.

-Vi har hört din berättelse, kära IsaMabirse, hur skulle vi kunna bemöta dig annorlunda när vi vet allt du har fått utstå och ändå står du här, inför oss för, att hjälpa oss i dessa svåra tider?

IsaMabirse kunde höra att drottningen var uppriktig i allt hon sa och hon fann oxå att dom övringa kvinnorna var lika ärliga i sin respekt och vänskap.

-Jag känner en frid här med er som jag aldrig har kännt med andra människor tidigare, sa IsaMabirse. Det kommer att bli svårt att lämna er.

När kvinnorna var klara med badet iklädde dom sig underbart mjuka badrockar och gick in i spegelsalen.

Egentligen var själva badhuset ett grotta och speglarna var naturligt släta bergsväggar med en reflekterande yta som lystes upp av otaliga ljus.

Naturliga kristaller glittrade runt om i rummet.

Det var här kvinnorna skulle förbereda sig inför balen.

Här fanns deras klänningar, parfymerade oljor, smink och diverse smycken.

Drottningen tog IsaMabirse avsides.

-Jag fick som jag sa tidigare veta några dagar innan eran ankomst att konungen hade avlidit och att du är den nya drottningen av Yss. Jag visste också att ni höll erat giftemål hemligt av hänsyn till kung Maarakhus far. Men nu är det inte hemligt längre, och för att fira er kärlek och att ni nu är kung och drottning ber jag dig ta emot denna gåva, sa drottningen och lyfte försiktigt upp en skir vit klänning med långa vida ärmar och en smickrande uringning. Till klänningen fanns oxå ett ljusblått hårband som glänste i ljuset.

IsaMabirse var inte bortskämd med gåvor. Förutom hennes bror var Maarakhus den enda som hade gett henne något, och det hade hon länge tolkat som betalning eller skuldkänslor över hans farbror. Men att få denna vackra klänning. Hon kunde inte ens hitta orden för sig själv vad hon kände.

Hon gav drottningen och kvinnorna ett brett leende.

-Tack, var allt hon lyckades få fram.

Men mer behövdes inte. Hela hennes ansikte visade alla dom känslor hon inte kunde finna ord för och det fanns ingen i rummet som inte blev rörd av hennes oföreställda glädje.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnonymQ - 26 september 2018 07:34


    Kommer snart!     5e Oktober 2018           Från och med 5e Oktober 2018 finns den på följande ställen   cdbaby   Spotify   YouTube Music   Google Music Store   Apple iTunes   Amazon Mp3   *** ...

Av AnonymQ - 10 juli 2018 11:30

    More Peace       NOmore Pieces     

Av AnonymQ - 20 februari 2018 14:31

Man behöver inte alltid vara död för att vara ett spöke. *** Bara för att ens röst inte hörs innebär inte det att man inte skriker. *** Det kostar inget att lyssna. *** En kram botar så mycket mer än man tror. *** ...

Av AnonymQ - 29 januari 2018 07:31

Jag står och stryker över hans nakna bröstkorg. Vi ska få besök. Jag kan inte vara mer glad. Dom har aldrig hälsat på oss tidigare. Det ska bli så spännande. Jag hoppas att dom tycker om mig. Han avslutar samtalet. Jag vänder upp huvudet för at...

Av AnonymQ - 3 januari 2018 19:21

    Bättre att pissa i stuprännan *** än att *** Skita i stekpannan !   önskar ett alldeles härligt underbart 2018 :) ...

Presentation


Välkommen till 2Bcontinued. Här kommer jag lägga upp dikter, noveller, foton, tavlor och kanske lite annat.. Tyvärr kan det dröjja mellan uppdateringarna där av namnet.
Hoppas ni kommer att trivas

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards