Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Silversjöarna "Ting, Dwarg och mäster Esa"

Av AnonymQ - 14 augusti 2013 09:08

Men det blev en lång natt.

Trots mäster Esas värmande dryck och den varma brasan hade Ting och Dwarg svårt att känna sig riktigt varma.

Men om det berodde på kylan eller chocken av att ha varit så nära att förlora varandra kunde dom inte svara på.

Dom tre låg där i natten och tänkte på hur nära deras lilla trio hade varit att krossas.

Men tillslut fick eldens lugna sprakande deras tankar att ge vika för sömnen.

Efter en långsam start på morgonen gick dom tillbaka till den raserade bron.

Förödelsen var total. Den skulle inte gå att använda utan stora reparationer.

Tillsammans kom dom fram till att dom skulle bygga en temporär bro som iallafall kunde ta folken över.

Tings vingar hade torkat så hon kunde flyga över med ett rep och fästa det runt ett träd.

Mäster Esa hasade sig sen över till andra sidan med repbron fastknuten runt midjan.

Eftersom han var vätte och därmed hade lättare benstomme än Dwarg var han det logiska alternativet.

Dwarg var helt enkelt för tung och Ting på tok för liten.

Men tillsammans ordnade dom en tillfällig men säker bro.

Efter en rejäl lunch fortsatte dom färden.

Dom stannade till vid en by och berättade där om den raserade bron.

Tur nog var inte bron en lika viktig som dom först hade trott men byborna skulle se om det fanns nåt dom kunde göra.

Ting flög glatt omkring i byn och hälsade på alla hon mötte.

Hennes alltid lika glada läggning och att hon faktiskt var en älva gjorde henne till ett uppskattat besök.

På torget mötte hon två musikanter.

-Hej, sa Ting. Va fint ni spelar. Är ni båda kallade?

-Jag är kallad, sa Tim, men min partner Tom är det inte.

-Tim och Tom, sa Ting. Va gulligt det låter. Hon tittade på Tom. Ooooo, du är Alv?

-Javisst, sa Tom.

-Men ni är förrenade?

-Japp, sa Tim och gav Tom ett varmt leende.

-Men... Ni är båda pojkar?

-Oj vilken iaktagelseförmåga du har, skrattade Tim.

-Spelar det någon roll att vi båda är män? frågade Tom.

Ting funderade ett ögonblick.

Så sken hon upp.

-Det är klart att det inte spelar någon roll. Varför skulle det göra det? Kärlek är något man ska värna om.

Tom log.

-Jag är inte så van att vara ute i världen, erkände Ting. Det finns så otroligt mycket att se.

-Det hade jag aldrig kunnat tro, skrattade Tom.. Älvor som är sååå kända för att dom trivs i städerna..

Ting skrattade sitt porlande skratt.

-Tiiiing, vrålade Dwarg. Vart har du nu försvunnit?

-Suuuck. Att jag aldrig får ha roligt, stönade Ting och himlade med ögonen. Hon flinade busigt och gjorde en piruett i luften innan hon flög iväg. Det var kul att träffa er Tim och Tom ropade hon över axeln. Jag är glad ni har funnit varandra.

Tim tittade på Tom.

-Det är verkligen allvar? Om en älva så öppet färdas bland människor menar jag.

-Jo, suckade Tom. Vi lämnar ytterst sällan våran trygghet om det inte är så vi finner kärleken hos något annat folk, sa han och tog Tims hand.

-Du ångrar inte att du tappade dina vingar för att vara med mig?

Tom funderade en stund.

-Ibland kan jag sakna känslan av att flyga. Som älva har man en helt annan sorts frihet än dom andra folken. Men om jag skulle få välja ett liv som älva eller ett liv utan dig så är svaret enkelt. Du är mitt liv. Och jag har aldrig ångrat mig ens för ett ögonblick.

Tim gav honom ett strålande leende.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnonymQ - 26 september 2018 07:34


    Kommer snart!     5e Oktober 2018           Från och med 5e Oktober 2018 finns den på följande ställen   cdbaby   Spotify   YouTube Music   Google Music Store   Apple iTunes   Amazon Mp3   *** ...

Av AnonymQ - 10 juli 2018 11:30

    More Peace       NOmore Pieces     

Av AnonymQ - 20 februari 2018 14:31

Man behöver inte alltid vara död för att vara ett spöke. *** Bara för att ens röst inte hörs innebär inte det att man inte skriker. *** Det kostar inget att lyssna. *** En kram botar så mycket mer än man tror. *** ...

Av AnonymQ - 29 januari 2018 07:31

Jag står och stryker över hans nakna bröstkorg. Vi ska få besök. Jag kan inte vara mer glad. Dom har aldrig hälsat på oss tidigare. Det ska bli så spännande. Jag hoppas att dom tycker om mig. Han avslutar samtalet. Jag vänder upp huvudet för at...

Av AnonymQ - 3 januari 2018 19:21

    Bättre att pissa i stuprännan *** än att *** Skita i stekpannan !   önskar ett alldeles härligt underbart 2018 :) ...

Presentation


Välkommen till 2Bcontinued. Här kommer jag lägga upp dikter, noveller, foton, tavlor och kanske lite annat.. Tyvärr kan det dröjja mellan uppdateringarna där av namnet.
Hoppas ni kommer att trivas

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards