Alla inlägg den 26 december 2014

Av AnonymQ - 26 december 2014 13:23

Och jag såg hur likgiltigheten gled in över hav och land.

Människorna bleknade och vände sig ifrån varandra.

Mödrar struntade i sina barn, makar struntade i sina fruar och barnen slutade lyssna till sina föräldrar.

En efter en gav människorna upp och världen föll i kaos.

Livet blev lika kallt som människornas hjärtan och allt eftersom otröstade tårar föll i marken, blev den lika obrukbar och död som människornas sinnen.

Men mörkret som föll över världen och förblindade människorna var nu deras egen skapelse.

Medmännsklighet, Kärlek, Jämliket och Omtanke böts ut mot Mitt, Jag och Vinst.

Hat, Krig och Döden vässade sina liar.

För snart är männskligheten redo att skördas.

Men upp ur den hårda marken växte en ensam blomma.

Hoppet.

Och jag log.

Presentation


Välkommen till 2Bcontinued. Här kommer jag lägga upp dikter, noveller, foton, tavlor och kanske lite annat.. Tyvärr kan det dröjja mellan uppdateringarna där av namnet.
Hoppas ni kommer att trivas

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards