Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

Silversjöarna "Mörker"

Av AnonymQ - 15 januari 2014 14:42

Ioneterna släpade fram Lys till Matheous.

Hon hade en kedja runt halsen som såg ut som flytande lava.

Varje gång Ioneten som höll i kedjan röck till fräste den mot hennes hud.

Överallt låg döda valpar i vad som verkade vara ett hav av blod.

Hon gick så försiktigt som hon kunde för att undvika att trampa på dom förlorade liven.

Hon tittade på Mezai som låg kvar på den plats hon fallit, fortfarande med den lilla valpen i sin famn som om hon försökte skydda den.

Lys kände sig orkeslös.

Matheous galenskap hade förstört så många liv.

För vad?

För förstörandets skull!

En enda tår var allt hon tillät sig.

Matheous väntade på henne vid portalen.

Pelarna skimrade.

Ables var redo.

Vildarna var galna av lusten att döda.

Det var vad dom var skapade till.

Ioneterna som egentligen bara var köttdockor följde sin Guds order blint.

Precis som dom levande döda saknade dom egen vilja.

Till skillnad från dom levande döda hade dom aldrig ens vart vid liv.

Köttdockor.

Marionetter.

Han röck i trådarna och dom rörde sig.

Dom var användbara i strid i sin storhet och sin totala lydnad.

Dom stred tills dom dog.

Ge upp fanns inte i dom.

Dom löd blint.

Tills dom var förstörda.

Lemlästade skulle dom kravla sig mot sitt mål.

Armlösa skulle dom sparka.

Det fanns inget dom inte skulle göra för att följa Gudens order.

Det var därför han kunde lita på att dom inte skulle påverkas av Ljuset.

Det fanns helt enkelt inget i dom att påverka.

Det gjorde dom till ett utmärkt vapen, men Ables var dom som skulle vinna kriget åt honom.

Även om dom också lydde honom blint så hade dom ett eget tänkande. Dom kunde ta beslut utan honom.

Ioneten som höll i Lys kedja röck till så hon föll på knä framför Matheous.

Han fick hålla sig ifrån att skratta högt.

Han hade vunnit..

HAN HADE VUNNIT.

Hon tittade honom i ögonen.

Hon förävntade sig inte att se nåt medlidande där och hon fann det inte heller.

-Vad har du gjort? undrade hon.

-Jag har vunnit, svarade han.

-Du har brutit mot naturens lagar, du kommer inte att komma undan det här.

-JAG GÖR MINA EGNA LAGAR, skrek han så att saliven spottade.

-Även Gudar måste följa naturens lagar, sa Lys.

-Då krossar jag naturen också. Lika lätt som jag krossar DIG.

Han frammanade ett stort svärd.

Lys vek inte undan med blicken.

-JAG HAR VUNNIT, skrek han och högg svärdet i henne.

Som om hon vore gjord av kristall gick hon i tusen bitar och regnade ner över marken och försvann.

Och då blev hela världen mörk.

Och portalen öppnades.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnonymQ - 26 september 2018 07:34


    Kommer snart!     5e Oktober 2018           Från och med 5e Oktober 2018 finns den på följande ställen   cdbaby   Spotify   YouTube Music   Google Music Store   Apple iTunes   Amazon Mp3   *** ...

Av AnonymQ - 10 juli 2018 11:30

    More Peace       NOmore Pieces     

Av AnonymQ - 20 februari 2018 14:31

Man behöver inte alltid vara död för att vara ett spöke. *** Bara för att ens röst inte hörs innebär inte det att man inte skriker. *** Det kostar inget att lyssna. *** En kram botar så mycket mer än man tror. *** ...

Av AnonymQ - 29 januari 2018 07:31

Jag står och stryker över hans nakna bröstkorg. Vi ska få besök. Jag kan inte vara mer glad. Dom har aldrig hälsat på oss tidigare. Det ska bli så spännande. Jag hoppas att dom tycker om mig. Han avslutar samtalet. Jag vänder upp huvudet för at...

Av AnonymQ - 3 januari 2018 19:21

    Bättre att pissa i stuprännan *** än att *** Skita i stekpannan !   önskar ett alldeles härligt underbart 2018 :) ...

Presentation


Välkommen till 2Bcontinued. Här kommer jag lägga upp dikter, noveller, foton, tavlor och kanske lite annat.. Tyvärr kan det dröjja mellan uppdateringarna där av namnet.
Hoppas ni kommer att trivas

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards