Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Silversjöarna "Resan hem"

Av AnonymQ - 18 september 2013 17:37

Resan hem var lång och besvärlig.

IsaMabirse hade nästan genast blivit sjuk.

Maarakhus hade sett hur hon hade hållit sin hand över magen vilket var ett säkert tecken på att hon inte mådde bra. Han hade flera gånger frågat henne varför hon höll sig för magen men det hade hon inte kunnat svara på, och eftersom hon vad tvingad av sin gåva att tala sanning kunde han inte låta bli att tro henne.

Han tittade oroligt på henne.

Resan hade pågått i flera veckor men nu var dom snart hemma.

Hon gav honom ett blekt leende.

-Oroa dig inte min kung, jag mår bra.

-Kalla mig hellre din älskade, min drottning, log Maarakhus och kysste hennes hand.

-Min älskade, sa IsaMabirse och kysste honom.

Han höll henne tätt intill sig. Det silverfärgade håret gled genom hans fingrar som vatten.

-Du doftar som en bukett violer, viskade han i hennes öra och drog in hennes doft.

-Det var en gåva från drottningen.

-Påminn mig att tacka henne.

Isa fnissade.

-Jag ska göra det.

-Men det är din egen doft som berusar mig mest ändå.

-Hur doftar jag?

-Som kärleken.

Hon rufsade om hans hår.

-Om du inte vore konung kunde du bli poet.

Han skrattade.

-Jag kan väl vara båda?

Hennes blick blev allvarlig.

-Ditt folk har just förlorat sin Konung, började hon. Dom kommer att behöva dig.

-Som jag behöver dom.

-Men dom behöver även en drottning som kan finnas där.

-Du är min drottning.

-Men jag kan inte finnas där.

-Du finns där för mig.

-Men du behöver någon du kan ta med dig. Någon som kan visa sig för folket även under dagen. Jag är ständigt skyld under huvor och slöjor. Jag är inte en lämplig drottning för dig eller ditt folk.

-Vårt folk, rättade Maarakhus.

-Ditt folk, sa Isa bestämt. Du har sett blickarna jag får. Jag skrämmer människor. Mitt utseende passar inte en drottning, min gåva lämpar sig inte för någon som ska kunna finnas vid din sida.

-Du passar MIG. Och alla som lär känna dig kommer att älska dig lika mycket som jag!

Hon tog ett djupt andetag.

-Du vet hur mycket du betyder för mig. Du räddade mig. Du fanns där på ett sätt som ingen någonsin har funnits där. Du trodde på mig. Du älskade mig.

-Jag älskar dig änn mer nu.

-Men... Om folket inte accepterar mig som din, som deras drottning, så förstår jag att vi måste bryta vår förening så du kan gifta dig med någon mer lämpad.

-Vad är det för strunprat?

Hon satte fingret för hans mun och tystade honom.

Hennes ögon fylldes med tårar, så hon blundade för att hejda dom.

-Så mycket älskar jag dig, sa hon. Att jag ger dig din frihet, som du gav mig min frihet.

Han kysste bort hennes tårar.

-Vad är frihet om mitt hjärta tvingas att leva i ensamhet? Vad är jag till för glädje till mig folk om jag tvingas leva utan dig?

-Men om dom inte accepterar mig måste du inse...

Kusken avbröt dom.

-Min kung, vi måste stanna.

-Vad är det som pågår?

-Ni måste få se själv.

Kusken och en tjänare stannade ekipaget och hjälpte Maarakhus och IsaMabirse ut ur vagnen.

Dom var förvånade att det var problem när dom var så nära staden.

Eftersom det var natt hade dom först lite svårt att se, men sen vände dom sig mot staden.

Längs vägen stod folket sammlade på var sin sida.

Fler ljus än dom kunde räkna var tända.

Fyrverkerier sköt upp mot himlen.

En banderoll var fastsatt över vägen.

Välkommen hem IsaMabirse, Drottning av Yss.

IsaMabirse tittade på Maarakhus genom tårarna.

-Är detta verkligen sant? frågade hon. Drömmer jag?

-Detta är ingen dröm min drottning, svarade han med rösten full av känsla.

Dom gick tillsammans mot sitt folk.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnonymQ - 26 september 2018 07:34


    Kommer snart!     5e Oktober 2018           Från och med 5e Oktober 2018 finns den på följande ställen   cdbaby   Spotify   YouTube Music   Google Music Store   Apple iTunes   Amazon Mp3   *** ...

Av AnonymQ - 10 juli 2018 11:30

    More Peace       NOmore Pieces     

Av AnonymQ - 20 februari 2018 14:31

Man behöver inte alltid vara död för att vara ett spöke. *** Bara för att ens röst inte hörs innebär inte det att man inte skriker. *** Det kostar inget att lyssna. *** En kram botar så mycket mer än man tror. *** ...

Av AnonymQ - 29 januari 2018 07:31

Jag står och stryker över hans nakna bröstkorg. Vi ska få besök. Jag kan inte vara mer glad. Dom har aldrig hälsat på oss tidigare. Det ska bli så spännande. Jag hoppas att dom tycker om mig. Han avslutar samtalet. Jag vänder upp huvudet för at...

Av AnonymQ - 3 januari 2018 19:21

    Bättre att pissa i stuprännan *** än att *** Skita i stekpannan !   önskar ett alldeles härligt underbart 2018 :) ...

Presentation


Välkommen till 2Bcontinued. Här kommer jag lägga upp dikter, noveller, foton, tavlor och kanske lite annat.. Tyvärr kan det dröjja mellan uppdateringarna där av namnet.
Hoppas ni kommer att trivas

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards