Alla inlägg den 5 februari 2013

Av AnonymQ - 5 februari 2013 14:14

Tid betyder inte så mycket i vänthallen.

Så mycket har jag äntligen lyckats förstå.

Men tiden här är inte riktigt som man är van vid.

Ibland känns det som att jag har vart död en "evighet" och ibland bara en kvart.

Och inte bara det.

När jag tittar på klockan så funkar inte den heller som den ska.

Ibland går den framåt i vanlig takt men ibland rusar den.. Ibland gör den "skutt" eller vad jag ska kalla det och ibland går den tom baklänges.

Så jag kan faktiskt inte längre säga hur länge sen det var jag dog.

Om det nu skulle ha nån betydelse.

Tick tick tick...

Och hur mycket klockan än tickar så är jag fortfarande död.

Så är det.

Död.

Låter jag bitter nu?

Som att jag kanske inte är så glad över att vara död längre?

Alltså det var ju aldrig så att jag VILLE dö..

Jamenar.. Jag älskade ju livet som alla andra..

Var bara det att jag liksom kände mig ur fas..

Som att jag inte kommit när jag skulle om ni förstår vad jag menar..

Tänk dig att du ska till en fest men du kommer en kvart efter dom har slutat eller en timme för tidigt..

Lite på det viset.

Men jag kan ju säga det till er ifall ni funderar..

Livet är alltid att föredra över döden..

Så nu vet ni det..

Ta det från en som vet vad han talar om...

På tal om det..

Jag har funderat endel och kommit fram att det finns en för och mot lista på att vara död..


För..

Ingen väckare nånsin!

Ingen kass chef.

Inga bilköer.

Inga jobbiga räkningar som alltid tycks komma när man inte har några pengar.

Ingen som säger åt dig vad du ska göra och när du ska göra d...

Inga köer i affären..

Inga fler sopor att gå ut med.. (hurra för mitt lag)

Ingen disk

Listan kan göras rätt lång... men där har ni lite iallafall..

Listan med nackdelar då kanske ni tänker..

Jo.. Det finns en sån oxå..

Och här kommer den..


Nackdelar med att vara död..

Den frisyr du hade när du dog? den får du "leva med"...

Aldrig byta kläder.

Aldrig duscha.

Aldrig äta. (finns så mycket gott där ute som jag längtar efter)

Aldrig dricka.. (men det visste ni ju redan)

Inga fler cigg (men om d är bra eller dåligt kan jag inte riktigt svara på än)

Hm.. vad har jag glömt..

visst ja...

ALDRIG MER FÅ HA 6.. EVER!!!!!!


Nu kanske ni undrar varför jag inte har listat vänner familj osv som saker man skulle sakna.. men d tyckte jag var lite för uppenbart..

Familj och vänner är ju d alla tänker på..

Men dom små sakerna.. Såna man bara tar för givet.. Som att byta en tröjja tex.. Eller en glass en varm dag.. Det är sånt man kanske inte tänker på.. Men det är ju när man tänker efter dom små sakerna som gör livet värt att leva.. Glöm inte det.

Låter inte så kul längre att vara död va?

Lite måndag hela veckan.. men mindre humor..

Eller hur var det dom sa i Narnia... Alltid vinter men aldrig julafton (eller nåt liknande)

Så jag går här och väntar.

Människor kommer och går.

Den gamla damen stickar.

Mannen läser sin tidning.

Mannen i baren kommer med sina små visdomsord och serverar mig whisky jag inte kan dricka.

Och på den stora skylten i vänthallen står det fortfarande "stand bye"

Presentation


Välkommen till 2Bcontinued. Här kommer jag lägga upp dikter, noveller, foton, tavlor och kanske lite annat.. Tyvärr kan det dröjja mellan uppdateringarna där av namnet.
Hoppas ni kommer att trivas

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards