Alla inlägg den 19 mars 2013

Av AnonymQ - 19 mars 2013 13:59

Jag låg i sängen och väntade på att sömntabletten skulle börja värka.

Sömntabletter har alltid gjort mig nervös så detta är allra första gången jag provar.

Jag tittade i taket och funderade hur lång tid det skulle ta innan jag somnade.

Skulle jag få vakna pigg och utvilad för första gången på månader?

Skulle jag få biverkningar.

Jag gäspade stort och fluffade till täcket och blundade.

När jag öppnade ögonen igen befann jag mig i en stuga jag aldrig sett tidigare.

Eller stuga och stuga.

Fyra timmerväggar och ett tak plus några fönster och en dörr.

Inga möbler, inget kök eller något annat som fick det att verka på nåt sätt bebott.

Plötsligt ser jag hur någon liksom sakta sakta kommer igenom väggen.

Det är HAN!

Han glider igenom väggen och tittar mot mig.

Han ler elakt.

I handen håller han en kniv.

Den blänker och ser väldigt vass ut.

Han kommer mot mig.

Viftar med kniven och skrattar rått.

Han njuter.

Jag bara stirrar.

Jag kastar mig mot dörren och öppnar den, men han hinner rispar mig och jag blöder.

Stugan är i en stor skog.

Det är vinter men det finns några gatulyktor så det är inte kolmörkt.

Till min stora förvåning finns det en telefonkiosk.

Jag lyfter luren men den fungerar naturligtvis inte.

Jag tittar på mitt ben och det ser inte så allvarligt ut som jag trodde.

Jag börjar inse att jag drömmer.

Detta måste vara en dröm.

Det finns ingen annan logisk förklaring.

Jag väntar.

Men jag vaknar inte.

Om det var en dröm borde jag inte vakna när jag inser det då?

Benet svider.

Varför vaknar jag inte?

Till min stora förvåning kommer det körande en buss längs skogsvägen.

Å nä..

Så dum är jag inte.

Jag har minsann sett skräckfilmer.

Och så fort hjältinnan tror hon har funnit en räddare i nöden så är det mördaren istället.

Bussen kommer körande mot mig i hög fart.

Jag kastar mig undan och den sladdar bort och till slut kraschar den i ett dike.

Det är alldeles tyst.

Jag funderar.

OM detta inte är en dröm så kanske det finns människor i bussen.

Skadade människor.

Men om det är en dröm och jag går fram då är ju mördaren där.

Hur ska jag göra?

Men detta MÅSTE vara en dröm.

Vad skulle jag göra mitt ute i skogen i en okänd stuga alldeles ensam om det inte var en dröm?

Med en död mördare dessutom.

Alltså måste detta vara en dröm och allt jag behövar göra är att vakna så är jag trygg hemma i min säng.

Jag ser hur det börjar röra sig kring bussen.

HAN är på väg.

Nu måste jag vakna.

-VAKNA, skriker jag åt mig själv.

VAKNA NU!

DU MÅSTE VAKNAAAAAAAAAAA.

Men inget händer.

Och nu är HAN ute ur bussen.

Vad ska jag göra?

Jag skriker om och om igen. VAKNA VAKNA VAKNA VAKNA DÅ!!!!!

Men jag är fast i drömmen.

Jag nyper mig i armen, det gör ont men jag är fortfarande i min dröm.

Jag gnuggar armarna med snön för att kylan ska få mig att vakna.

Fortfarande ingen reaktion.

Mördaren kommer allt närmare.

Tänk om jag inte drömmer.

Det måste vara en dröm.

Men tänk om?

Han grabbar tag runt min hals och börjar strypa mig.

Jag kraxar medan jag kämpar efter luft och försöker klösa mig lös.

Han bara skrattar och trycker hårdare.

Han tittar mig rakt i ögonen och jag ser ondskan i honom.

Han har ingen själ.

Ögonen är själens spegel och han har ingen själ.

Hans ögon är döda.

Jag känner hur jag börjar domna bort.

Jag är snart medvetslös.

Vad händer om man dör i en dröm?

Jag kan inte andas.

Jag börjar inse att jag ska dö och jag gråter.

Och ju mer jag gråter desto högre skrattar han.

Hans skratt ekar inom mig.

Men så inser jag.

OM detta är en dröm, då är det ju MIN dröm.

MIN fantasi. JAG som har kontrollen.

Det dryper ondska från honom.

Men så är det plötsligt JAG som har kontrollen.

Han ser förvånad ut.

Jag grabbar tag i honom och håller honom hårt.

Han kan inte röra sig.

Han väser åt mig.

-Du gjorde ett stooooort misstag, grabben, om du trodde Du skulle få övertaget på MIG i MIN värld. Jag blänger på honom.

Här är det JAG som bestämmer och du är INGENTING här.

Jag är så arg att jag kokar.

Precis som du var medan du levde!

Han kämpar men jag har honom fast.

Du är ett patetiskt litet virus och du är DÖD!

Och nu ska du försvinna för gott.

JASON skriker jag..

4 Hämtare inklusive "Jason" glider fram genom skogen.

Mördaren kämpar av alla sina krafter men jag släpper honom inte.

Hämtarna tar honom och försvinner.

I nästa stund ligger jag åter trygg i min säng.

Presentation


Välkommen till 2Bcontinued. Här kommer jag lägga upp dikter, noveller, foton, tavlor och kanske lite annat.. Tyvärr kan det dröjja mellan uppdateringarna där av namnet.
Hoppas ni kommer att trivas

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards