Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Mitt liv "18 Måns forts"

Av AnonymQ - 29 mars 2013 18:29

Solen sken fåglarna kvittrade och himlen var underbart klarblå.

Det var ialla fall så jag kände.

Jag skuttade omkring på små rosa moln och var lyckligare än jag nånsin vart.

Jag och Måns blev allt mer seriösa och började prata både framtid och barn.

Vi skulle flytta ihop.

Jag hade aldrig bott med någon tidigare så det var en stor grejj för mig.

Så vi började ställa oss i bodstadskö.

Våra lägenheter låg båda i väldigt eftertraktade områden så vi hade beslutat oss för att inte sälja först vi hade hittat en lägenhet vi båda trivdes i.

Vi hade valt ut några områden som verkade lämpliga i förhållande till vart vi båda jobbade.

Jag drömde redan om att inreda och skaffa barn.

Kändes skönt att ha någon som ville bilda familj lika mycket som jag.

Jag kunde inte tänka mig en framtid utan barn.

Men efter ett rutin besök hos min gynekolog behövdes ytterligare prover.

En massa stick här.. Några nyp här.. Och några liter blod senare och sen kom beskedet.

Med största sannorlikhet skulle jag aldrig bli med barn.

Varken naturligväg eller via provrörs befruktning.

Det fanns ju förstås en liten chans..

Men tyvärr (använder mina egna ord nu) så var det större chans att en frisk kvinna skulle bli gravid av misstag trots att hon använder p-spruta och killen kondom..

Det var som en kalldusch.

Inte bara kall utan is kall.

Som att vakna upp en morgon och bli puttad i en isvak.

Vi var fullständigt förkrossade.

Jag hade alltid drömt om barn.

Och nu gick den drömmen i tusen bitar.

Jag bara satt och stirrade i väggen i flera dagar.

Min familj fanns där och försökte stötta mig.

Harriet och Hanna lämnade knappt min sida.

Måns var förstås oxå där.

Han var lika förstörd som jag.

Men ändå satt han där och försökte trösta mig.

Det fanns ju ändå en chans sa han även om den nu var mindre än att vinna på en trisslott utan att spela.

Och det gick ju alltid att adoptera.

Men när han nämnde adoption såg jag nåt i hans ögon.

Han skulle aldrig nöjja sig med en adoption.

Jag förstod honom.

Det var ju hanses dröm lika mycket som min.

Men det var MIG det var fel på.

Inte honom.

Han kunde fortfarande skaffa barn men inte med mig.

Min otroligt underbara lillebror gav mig Lady L.

Visst är han underbar?

Jag har världens underbaraste lillebror.

Han berättade att hon hade vart den minsta i kullen och att dom först inte trott att hon skulle klara sig.

-Så fort jag såg henne visste jag att hon var din, sa han när han gav henne till mig.

Han är så otroligt rar.

Och Lady L (då hette hon bara Liv) var så otroligt liten och söt.

Hon blev min bäbis på ett sätt.

Men Måns tyckte inte om henne.

Det visade sig att han var "allergisk".

Han tyckte jag skulle göra mig av med henne men jag vägrade.

Jag behövde henne.

Han skrek att jag älskade katten mer än honom.

Men vi visste båda vad det egentligen handlade om.

Han ville ha barn.

Han ville inte adoptera utan han ville ha barn som var hans eget kött och blod.

Jag förstod honom.

Jag var inte arg.

Men varken jag eller han kunde erkänna att det var över.

Att vi inte hade en framtid tillsammans.

Han ville ju inte vara den som övergav sin flickvän bara för att hon inte kunde få barn och hur mycket jag än förstod honom så kunde jag inte släppa honom.

Jag älskade honom och han älskade mig.

Men ibland räcker det inte.

Så vi använde Lady L som ursäkt.

Men när det var dags för oss att gå våra skilda vägar så gjorde vi det som vänner.

Han bad mig om och om igen att förlåta honom.

Men det fanns inget för mig att förlåta.

Så vi stod där och höll om varandra.

Länge.

Och sen sa vi hej då.


 
 
Ingen bild

Lady

30 mars 2013 07:07

Var lite tragiskt idag :( ... men livet är inte alltid en dans på rosor tyvärr. Vet precis hur det är.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnonymQ - 26 september 2018 07:34


    Kommer snart!     5e Oktober 2018           Från och med 5e Oktober 2018 finns den på följande ställen   cdbaby   Spotify   YouTube Music   Google Music Store   Apple iTunes   Amazon Mp3   *** ...

Av AnonymQ - 10 juli 2018 11:30

    More Peace       NOmore Pieces     

Av AnonymQ - 20 februari 2018 14:31

Man behöver inte alltid vara död för att vara ett spöke. *** Bara för att ens röst inte hörs innebär inte det att man inte skriker. *** Det kostar inget att lyssna. *** En kram botar så mycket mer än man tror. *** ...

Av AnonymQ - 29 januari 2018 07:31

Jag står och stryker över hans nakna bröstkorg. Vi ska få besök. Jag kan inte vara mer glad. Dom har aldrig hälsat på oss tidigare. Det ska bli så spännande. Jag hoppas att dom tycker om mig. Han avslutar samtalet. Jag vänder upp huvudet för at...

Av AnonymQ - 3 januari 2018 19:21

    Bättre att pissa i stuprännan *** än att *** Skita i stekpannan !   önskar ett alldeles härligt underbart 2018 :) ...

Presentation


Välkommen till 2Bcontinued. Här kommer jag lägga upp dikter, noveller, foton, tavlor och kanske lite annat.. Tyvärr kan det dröjja mellan uppdateringarna där av namnet.
Hoppas ni kommer att trivas

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards